Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
110 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

22. září 2012 – XIII. Pražská jízda klasických italských vozů



   S velkým napětím jsme očekávali letošní Pražskou jízdu, ten magický třináctý ročník mohl přinést i nějakou tu již pověstnou smůlu…

   Ačkoli potřebná povolení řeším vždy s předstihem, letos to bohužel nevycházelo. Byrokratické kolečko jsem začal obíhat již 3. srpna, což vždy bohatě stačilo. Jenže tentokrát to nějak pokulhávalo. Měnilo se obsazení úřadů, do toho nějaké dovolené a sem tam nemoc. Ve finále jsem potřebné rozhodnutí o povolení akce držel v ruce až dva dny před Pražskou jízdou. A to jsem některé potřebné podklady měl dodat po jízdě, před ní se to už zkrátka stihnout nedalo.

   Do toho se přidaly problémy s asistencí sanity, ačkoli za to si tak trochu mohu sám. Chtěl jsem klubu ušetřit nějaké finance a tedy využít nabídky svého známého, který mi sanitu nabídl, a to včetně obsluhy. Týden před akcí ji však odřekl a já narychlo sháněl sanitu, kterou jsme využívali v letech předchozích.

   Navíc jsme ještě s hrůzou zjistili, že loni opravený povrch silnice na Točnou je opět v havarijním stavu. To naštěstí provizorně vyřešil Ivoš, zalátal ji betonovou směsí, čímž jsme byli z nejhoršího venku.

   Časomíra od loňska žádných změn nedoznala, přesto jsme ještě v pátek odpoledne před Pražskou jízdou provedli generální zkoušku, která naštěstí dopadla dobře. Ale začalo pršet. A lilo celou noc. A to dost důkladně. Musím poctivě přiznat, že v sobotu v šest ráno, kdy jsem vstával, jsem v nijak zajímavou akci ani nedoufal. Bylo jasné, že účast bude slabá, jestli vůbec nějaká. Přesto, ačkoli s mírnou nechutí, jdeme na to!

   Plníme dodávku značkami, centrálami a dalším vybavením potřebným pro akci a naštěstí pomalu přestává pršet. To je sice povzbudivé, ale obavám o účast se stejně nevyhneme.

   Krátce po osmé jsme na místě, totiž ve tvrzi Kunratice. Přejímku máme připravenou za pár minut, ale nikde nikdo. Mimo několika dalších pořadatelů pusto a prázdno. Máme sice pár obdivovatelů z řad diváků, ale aut je ještě v devět hodin opravdu málo, ať počítám, jak počítám, je jich deset. O hodinu později je to již veselejší, auta sice přibývají pomalu, ale jsme již téměř na 30 vozech. Krom obvyklých vozů Fiat 500, 600, 850 či 127 a 128, je tu i 125, 126 nebo vlajková loď Fiat 1800. Akci ještě doplňoval modernější vůz Fiat Ritmo cabrio, Lancia Delta či Fiat Barchetta, která byla zajímavější spíše svou posádkou, totiž fotografem Janem Saudkem. Na závěr přejímky, chvíli před startem spanilé jízdy, přijely ještě dva vozy Ferrari - 308 a Dino a nejstarší vůz na akci - Fiat Topolino z roku 1936. Po krátké a stručné rozpravě se už vozy začaly řadit do kolony a za doprovodu policie jsme přejeli až na místo startu jízdy, totiž do Komořan. Zde by se slušelo poděkovat doprovodným policejním vozům a jejich posádkám za bezproblémový a naprosto plynulý přejezd.

   Než-li se celá kolona, i když letos poněkud skromnější, přesunula, probíhaly horečné přípravy i na trase jízdy do vrchu. Pedro s Julií rozmisťovali značky na silniční uzávěru a její objížďky, mezitím pak další pořadatelé stavěli zázemí pro start i cíl. I díky tomu se letos podařilo zkrátit prostoje na startu. Chvíli jsme sice ještě testovali funkčnost časomíry a spojení startu s cílem, či rozmisťovali traťové komisaře, ale zdržení nebylo zdaleka takové, jako v předchozích letech.

   Po ranním dešti už nebylo ani památky, svítilo sluníčko a počasí slibovalo příjemný den. Bohužel, silnice byla v lesních úsecích mokrá a pod stromy i velmi kluzká. O tom se přesvědčila nejedna posádka již při zkušební jízdě. Časy jednotlivých jízd byly tedy výrazně pomalejší, než-li v předchozích letech, ovšem atraktivitě to neubralo, ba spíše naopak. O dramatické momenty nebyla nouze, o čemž by mohli vyprávět traťoví komisaři i náhodní diváci. Naštěstí se ta třináctka v názvu akce nevyplnila, všichni dojeli v pořádku a pouze jedno auto mělo technické problémy, a tak po prvním projetém kole už nestartovalo.

   Jednoznačný úspěch měl Vojta, jehož ďábelská stodvacetsedma neměla konkurenci, snad jen Ferrari Dino, což byl nejrychlejší stroj na trase.

   A protože aut bylo málo a problémy téměř žádné, mohli si účastníci projet ještě čtvrté měřené kolo, ovšem již mimo soutěž.

   Jízdy jsou za námi, balíme a uklízíme. Po příjezdu zpět do Kunratic bleskově spočítáme výsledky a vypisujeme diplomy. To vypsání diplomů musíme do příště nějak urychlit, neb nás to zdržuje o dobrou 3/4 hodinu.

   Vyhlášení samotné proběhlo v přátelské atmosféře a cenu si odnášel téměř každý. Však také kategorií bylo téměř více než soutěžících. V některých kategoriích pak bylo jen jedno jediné vozidlo, třeba nejpomalejší vůz na trase Fiat 500 byl ve své kategorii zároveň nejrychlejším, tedy vítězem i poraženým. Za zmínku stojí i kategorie „Host“, majitel vozu si jen tak odskočil z domova nakoupit, viděl nějaké srocení starých aut a nakoukl. Zaplatil startovné, odjezdil si a ve své kategorii zvítězil…

   Ceny jsou rozdány, účastníci odjíždějí a nám nezbývá, než doufat příští rok v přízeň počasí a vyšší účast.

Startovné : 350,- při platbě předem (450,- pro platící při přejímce)

Zastoupení :

    celkem cca. 30 vozů Fiat, Lancia, Ferrari, Autobianchi, Suzuki

Výsledky :

    Soutěž pravidelnosti:
      1. místo - Tomáš Vrzal- Fiat 600 D (1964)
      2. místo - Petr Nosák - Fiat 127 (1973)
      3. místo - Aleš Bradáč - Fiat 126p (1987)

    Výsledková listina - pravidelnost

    Výsledková listina - rychlost

    Video z akce

PS: Tak trochu zmatečný ročník, co se týče shánění potřebných povolení. A lehce smolný skrz počasí, ranní déšť odradil téměř třetinu účastníků. Jinak se jízda snad povedla, vše totiž proběhlo bez zbytečných prostojů, auta odjela ve stavu, ve kterém přijela, takže co víc si přát. Kde jinde vedle sebe uvidíte Ferrari a Fiata 126, potažmo jejich majitele v družném hovoru… Velký dík patří i bezchybné spolupráci se strážníky, kteří nejen trpělivě pomáhali u zábran záboru, ale hlavně nám umožnili plynulý průjezd kolony městem…

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondřej Kroutil, Ondrej Nagy, Vojtěch Kurka

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka