Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

X. ročník setkání italských vozů v Poděbradech 18.4.2009

Zatím poslední a jubilejní ročník Poděbradského setkání je za námi. Hned v úvodu musím přiznat, že jsme do něho vkládali velké naděje a doufali, že překoná všechny dosud pořádané ročníky....

Ani mě osobně nenechalo 10. výročí poděbradského setkání chladným a tak jsem celou zimu, za vydatné pomoci Tříprsťáka, zprovozňoval Fiata 1100 z roku 1939. Však také zahálel už rok v garáži. S neúspěchem při oživování se nepočítalo a k vozu jsem sháněl i dobový převlek.

Po ukrutně dlouhé zimě jsme už ani nevěřili, že vůbec přijde jaro. Ovšem k našemu velkému překvapení se tak stalo. Přišlo začátkem dubna a to hned se vší parádou. Jeden den jsme mrzli, oškrabovali z aut jinovatku a hned na druhý den svítilo sluníčko a vůbec to bylo na kraťasy. V podstatě po zimě přišlo léto. Nálada se nám zvedla a my zadoufali ve zdárný průběh výroční akce. Celé tři neděle vydržela letní parna, prostě paráda, co víc si přát? Snad jen aby to vyšlo i přes sobotu, ale jak už to bývá, když si něco moc přejeme......?

Je pátek jedenáct hodin dopoledne a přívalový déšť kropí silnici. Nebojácně vyrážím na dobrodružnou jízdu s vozem Fiat 1100, jde o první dálkovou jízdu tohoto stroje po 20 letech a jsem zvědav, jak to celé dopadne. Vím, že poněkud problematické je chlazení a značné jsou i úniky dalších provozních kapalin, zejména benzínu a brzdové kapaliny. Vlastně z toho teklo úplně všechno....

Doprovodným vozem se stává 1/2litrova 850, u které Ivoš zabíhá motor po GO. A tak se pomalu, přískoky vpřed, přibližujeme k Poděbradům, četné zastávky jsou nutné k neustálému doplňování vody do chladiče. Když to shrnu, vycintal jsem na silnici 12 litrů vody a 4 litry benzínu. Obzvláště nepříjemné jsou ty úniky benzínu, zvedly totiž spotřebu na poněkud „nenažraných“ 13 litrů. Jinak cesta probíhala bez komplikací a vozy všude budily obdiv a údiv lichotící našemu egu.

V Poděbradech přebírám klíče od našeho ubytování, které bude letos v internátu zemědělské školy. Zdržují nás jakési cvičenky jógy či čeho, neb zrovna teď se musí ubytovat i ony. Všem mužským fantaziím však zamezím hned v úvodu, jejich věk se totiž pohyboval od 50 ti let výše....

Třídím a připravuji potřeby pro kontroly, na kolonádu a tak vůbec. Předseda se zastavuje jen na skok a rychle pokračuje dále na chalupu do Podmok, dnes už ho neuvidíme..... Chvilku volného času, než začnou přijíždět další pořadatelé a účastníci, využíváme k opláchnutí vozu po cestě. A svítí nám k tomu sluníčko, tak to jistě začne brzy znovu pršet....a taky jo.

Přijíždějí další z pořadatelů - Pepa a Petr Holečkové. Oba, jsa důkladně zaúkolováni, odjíždějí pro další potřeby a ještě stíhají rozmístit šipky pro příjezd na kolonádu.

Okolo sedmé přijíždějí i Moraváci, konkrétně dvě 850 kupé - Ondrej s Vlasovcem a Tom s Markem. Školní dvorek pak postupně zaplní ještě Míra s pětikulí a Enzo s vozem Fiat 1100 (1958).

Plno, nával, čekání na místo i na večeři – ve zkratce mé dojmy z restauračního zařízení. A Poděbrady jsou poctěny vozem Fiat X 1/9, se kterým přijel z Nejdku u Karlových Varů Pavel Linda. A se standardním několikahodinovým zpožděním přijíždí i poslední dnešní posádka – Luigi s Romanou a Fiatem 1100 (1955). Pak už se nekonalo vcelku nic moc zajímavého, jen přesun zpátky do zemědělky a pokec ve společenské místnosti....

A je tu sobotní ráno, počasí sice bídné, no alespoň neprší. Horečné přípravy vrcholí a já se snažím přizpůsobit „imidž“ svému převleku.

Osm pryč, kolonáda volá, tedy kolonáda......vlastně je to Renata z přejímky. Takže honem na místo kde stavíme stan, připravujeme tiskopisy a tak dále a tak dále. To už se na kolonádu tlačí dobrá desítka vozů.

Pak již vše šlape dle obvyklého scénáře, desítky a desítky vozidel, Lancia, Fiat, Alfa Romeo.... Do jedenácté přijela více než stovka účastníků. A jednalo o opět o vozy zajímavé - Fiat Dino 2400 Coupe (1972), Lancia Fulvia Berlina (1969), Siata Spring, Fiat 514 (1930) nebo Fiat 600 Multipla (1966).

Krátce po čtvrt na dvanáct proběhla rozprava, po které následovala soutěž dobových a recesních převleků. Sešel se nám zhruba stejný počet posádek jako loni. Ovšem letos to bylo hlavně do kvality, jak převleků tak doprovodných scének. Hodnocení poroty i diváků bylo vysoké a příští rok prý máme co překonávat.

K vidění bylo leccos, v recesi například bezkonkurenční Helena Fibingerová v podání Tomáše Strýčka (Fiat 850 SC). Skvělý byl i Italský svalovec Míra Nosák (Fiat 600 D) či zimomřivý Ital Aleš Titzl (Fiat 850 Special).

V dobových převlecích exceloval agent STB alias Enzo (Fiat 1100-1958) nebo scénka „Čekání na odvoz“ Luigiho a Romany (Fiat 1100-1955). Já spolu s Renatou se zhostil scénky Maffia (Fiat 1100-1939). My i diváci se dobře bavili, krátký šot natočila Česká televize, zkrátka to letos bylo velkolepé divadlo.

Po převlecích startovala orientační jízda, jejíž délka se tak trochu zvrhla, až na 60 kilometrů. Klasickým vodítkem při jejím zdolávání byl šipkový itinerář obohacený o nezbytné samokontroly a nějaké ty fotečky objektů na trase. K tomu pak nesměly chybět ani kontrolní stanoviště, letos jich bylo osm.

A úkoly? Některé již notoricky známé, jako například jízda zručnosti – průjezdní výška vozu, slepecká jízda či zastavení v brance. Oproti tomu novinkou byla střelba z praku, očichávání a určování druhů koření nebo ohmatávání modelů autíček. Mě osobně ale nejvíce zaujalo pantomimické předvedení autodílu, což bylo u některých pohybově nadaných jedinců obzvlášť zajímavé. Suma sumárum na posádky čekalo 18 úkolů.

Poslední z posledních dosáhl cíle v šest hodin odpoledne. Čas potřebný k propočítání výsledků a vypsání diplomů byl vyplněn stále populárnější tombolou. A tak místo aby všichni netrpělivě očekávali vyhlášení výsledků, raději se dobře bavili při rozdělování někdy i kuriózních cen v tombole.

Nicméně oceňování jednotlivých posádek bylo zlatým hřebem dne a přineslo nejen spousty cen pořadatelských, ale i ceny pro účastníky převleků a orientační soutěže.

Akce je za námi, můžeme si konečně vydechnout a rozjet zábavu v restauraci. Více než 40 fiaťáků restauraci slušně zaplnilo a zábava vydržela do půl jedenácté. Pak už byla znát únava, a tak bylo rozhodnuto o přesunu do místa ubytování, kde jsme se více než dvě hodiny bavili prohlížením fotek a videí z dnešního dne.

Nedělní vstávání bylo pozvolné a neochotné, také jak jinak po probdělé noci, že? Samotného mě překvapilo, že se nám podařilo do deseti hodin vyklidit a předat všechny pokoje.... Pak jsme ještě tlachali venku na zahradě zemědělky, přičemž bylo provedeno několik pokusů o otestování aut.

Poledne a čas na odjezd domů. Tentokrát je mým doprovodným vozem Pavlova X 1/9 a část cesty se mnou absolvuje i Pedro. Pohodovým tempem jedenáctky se zvolna přibližujeme ku Praze. Obědovou pauzu si dopřáváme v Kersku v motorestu. Je překrásně, sluníčko svítí, užíváme si pěkné odpoledne a na zahrádce restaurace sledujeme, jaký zájem vzbuzují naše vozy. Co si nalhávat, dělá nám to dobře.....

Další cestu směrem garáž již absolvuji jen já a Pavel, přičemž zjišťujeme, že pomalé tempo příliš vozu X 1/9 neprospívá. Při těch několika zastávkách, kdy dolívám vodu, se jeho vůz neustále přehřívá, odpařuje se benzín a chvílemi auto sotva jede. Nicméně cestu úspěšně zvládneme, což hodnotím po dvacetiletém stání svého vozu obzvlášť kladně.

Na těch zhruba 250 kilometrů nějakých 28 litrů vody a 26 litrů benzinu. Takže zbývá vychytat pár much jako je již zmiňované chlazení, spotřeba paliva, utěsnění motoru a převodovky, oprava náhonu tachometru, výměna ložisek v kolech...

                                                                                      Kronikář Fiat Car Classic
                                                                                           Ondřej Kroutil

Startovné : 350,-

Zastoupení :

    Celkem cca 100 vozů
  • Fiat 500, 600, 850, 124, 125, 126, 127, 128, 131, 514, 1100, Topolino, Dino, X1/9, Ritmo
  • Alfa Romeo Alfetta
  • Autobianchi A112
  • Lancia Fulvia, Beta, Delta
  • Siata Spring
  • Zastava 1100
Výsledky :

  Orientační soutěž:
  • 1. místo - Petra Janečková - Fiat 850 (1971)
  • 2. místo - Miroslav Šonský - Fiat 500F (1970)
  • 3. místo - Rudolf Marek - Steyr-Fiat 600 (1955)
  Soutěž převleků posádek - dobové:
  • 1. místo - Ondřej Kroutil - Fiat 1100A (1939) - "Maffia"
  • 2. místo - Luděk Láznička - Fiat 1100/103 (1955) - "Čekání na odvoz"
  • 3. místo - Marek Lihm - Fiat 1100/103 (1958) - "Agent STB"
  Soutěž převleků posádek - recesní:
  • Absolutní vítěz - Tomáš Strýček - Fiat 850SC (1970) - "Helena Fibingerová"
  • 1. místo - Miroslav Nosák - Fiat 600D (1962) - "Italské svaly"
  • 2. místo - Petr Nosák - Fiat 127 (1973) - "Punk not Dead"
  • 3. místo - Josef Holeček - Fiat 850 (1971) - "Vyjížďka s rozcvičkou"
  Pořadatelské ceny:
    Nejlepší dámská posádka
  • Petra Nosáková - Fiat 500F (1970)
    Nejvýkonnější vůz
  • Jiří Staněk - Fiat Dino 2400 Coupé (1972)
    Nejstarší vůz
  • Aleš Egidy - Fiat 514 Spider (1930)
    Překročená kapacita vozu
  • Vincenc Patócs - Fiat 500 Topolino (1936)
  • Miroslav Jucha - Fiat 500F (1970)
    Zajímavý vůz
  • Aleš Titzl - Fiat 600D Multipla (1966)
  • Jiří Filipovský - Lancia Fulvia (1969)
    Smolař srazu
  • Miroslav Šonský - Fiat 500F (1970)

Trasa : 60 km orientační soutěž - varianta A i B

PS:   Z odstupu hodnotím letošní setkání spíše jako průměrné. Desáté jubileum si asi zasloužilo nějaké výraznější oslavy a méně chyb z naší strany. Nějaké inovace a vylepšení sice proběhly, ale ve finále se jednalo o stejnou akci jako vloni. Připomínkou výročí budiž drobnosti jako samolepící startovní čísla, pamětní samolepky, dokonalá soutěž v převlecích nebo bohatá tombola.
Při orientační soutěži nám v itineráři unikla ne zrovna drobná chyba, kdy deset řádek údajů o kilometrech zůstalo loňských. Soutěžící si s tím však hravě poradili a s trochou nadsázky je to možné brát jako zpestření trasy....
Do příštího roku je potřeba na akci opět zapracovat. A snad vyjde i nové místo pro vyhlášení výsledků....

Kompletní výsledková listina - trasa A+B

Celkový přehled soutěže převleků posádek

Video - reportáž ČT

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Petr Holeček, Ondřej Kroutil, Ondrej Nagy, Petr Polach, Marek Šimák

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka