Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

6. červen 2009 – 2. ročník Srazu veteránů na Kunratické tvrzi

   Náš nový počin v oblasti setkání historických vozů. Po úspěšné loňské pražské jízdě do vrchu, kdy byla přejímka ve tvrzi Kunratice, jsme tamtéž byli osloveni a požádáni o pomoc s organizací průběhu 2. ročníku výstavy veteránů. Podpora měla spočívat v prezentaci klubu a výstavě našich strojů, zároveň však i v organizaci soutěží. Po drobných korekcích bylo dohodnuto několik soutěží bez aut, tedy i pro širší veřejnost a jízda zručnosti. Tvrz Kunratice pak ještě vyhlásila soutěž nejhezčího veterána, o němž rozhodovali sami diváci.

   Po prezentaci na našich stránkách a rozeslání několika desítek pozvánek e-mailovou poštou nakonec přislíbilo účast zhruba 15 členů našeho klubu a dalších asi deset „spřízněných duší“....

   Deset hodin dopoledne, sobota 6. 6. 2009, dostavuji se já ve voze Fiat 600 D, zároveň se mnou přijíždí i Pedro s týmž typem. Pak už přijíždí jedno auto za druhým a do 12 hodin jich je zhruba padesátka. Téměř polovina je tu naším přičiněním, byť ne vždy jde o Fiaty. Třebas Míra Nosák dorazil hned se dvěma Mercedesy.

   Jinak se akce zúčastnilo 14 členů klubu ve 12 vozech Fiat. Ve vozech Fiat 500, 600, 850, 124, 125, 127, 128 a Panda. A předseda? Ta černá ovce se dostavila téměř tradičně nefiatem, vozový park prý postonává a tak posloužil autobus MHD......

   Co dále bylo možno vidět? Jaguar E či Citroën DS, Tatraplan, Austin Healey, Škoda (Octavia, 1201, 1000, 100, Felicia), Dacia, VW brouk, Cadillac, Ford Mustang, Opel 1900 GT, Chevrolet Corvette......

   Program akce jednoduchý, vystavit vozy a bavit se. Takže jsme se dobře bavili, poklábosili se známými a v po obědě začali se soutěžemi bez aut. Hod řemenem na klikovou hřídel, navíjení provázku, na jehož konci bylo autíčko, prošroubování závitové tyče, složení dopravní značky coby puzzle, zrcadlové bludiště a drátěný slalom. Nutno dodat, že nijak valný zájem soutěže nesklízely. Což o to, diváků by bylo dost, ale soutěžících poskrovnu. Byli nějací stydliví. Za to my ne! Tudíž se to tak trochu zvrhlo v soutěžení fiatářů – kdo z koho.

   V půl třetí pokračoval program jízdou zručnosti, té se však směl zúčastnit jen řádně registrovaný účastník akce, tedy majitel veterána. A o co šlo? Ujet poslepu 2 – 8 metrů, zastavit ve středu branky, zastavit bokem kola 50 cm od překážky, přejet 6 čtverečků, nacouvat co nejblíže k tyčce a nakonec zastavit ve středu garáže..... Zde již byl zaznamenán zájem větší a zúčastnila se téměř polovina vystavujících. Divácky atraktivní klání skončilo krátce po čtvrté.

   Mezitím na tvrzi probíhalo několik doprovodných akcí, například velice zajímavá jízda v simulátoru Formule či tombola. Přes značný počet zakoupených lístků jsme si nijak zajímavé ceny neodnášeli.... těch pár serepetiček nejspíše napřesrok poputuje do naší tomboly :-) Ondrej při tom všem dění pilně počítal výsledky a vypisoval diplomy.

   Ve zručnostních soutěžích jsme, jak se dalo čekat, bodovali my.... Dovolil jsem si tuto soutěž vyhrát, druhý byl Petr Nosák a třetí Václav Kuliš. V jízdě zručnosti první pozici obsadil pan Janda, druhé místo „náš“ Štefan a třetí pan Hodan. Za nejhezčí vozy pak diváci svorně zvolili tři „ameriky“ – Cadillac, Ford Mustang a Corvettu.

   Ceny rozdány, soutěže ukončeny a přitom je teprve půl šesté odpoledne, co dál? Vzhledem k silně deštivému počasí jsme se přesunuli do restaurace. Večeře a následný pokec se protáhl do půl desáté, následoval úklid vozů do garáže a přesun k Divošovi. Dobrá zábava začala váznout až kolem čtvrté hodiny ranní, tedy je čas jít spát......a definitivní konec akce. Takže napřesrok.....?

Startovné : 50,-

Zastoupení :

    2x Fiat 600D
    2x Fiat 850 (SC + Special)
    4x Fiat 500
    1x Fiat 124 Spider
    2x Fiat 128 (SC + A)
    2x Fiat 125 (ital + polski)
    1x Fiat 127
    1x Fiat Panda
    1x Fiat 131

Výsledky :

    Dovednostní soutěž:
      1. místo - Ondřej Kroutil
      2. místo - Petr Nosák
      3. místo - Václav Kuliš

    Jízda zručnosti:
      1. místo - Tomáš Janda - Škoda Octavia - 1967
      2. místo - Štefan Řečínský - Fiat 124 Spider - 1977
      3. místo - Petr Hodan - MG Midget 1500 - 1978

Trasa : 0 km (výstava)

Kontakt :

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Petr Holeček, Ondrej Nagy

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka