Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

XI. ročník setkání italských vozů v Poděbradech 24.4.2010

Další ročník setkání italských vozů v Poděbradech je minulostí, tentokráte již po jedenácté. Abychom naše účastníky občas také nějak překvapili, přinesl tento sraz plno změn, přičemž tou nejvýraznější byla změna kempu a přesunutí cíle soutěže do Kutné Hory.

Přípravy započaly v tradičním podzimním období, kdy skončila veteránská sezóna a už se pomalu začala rodit nová. Naším prvotním cílem bylo najít a zajistit nové místo pro cíl soutěže a pořadatelské zázemí, což se zdařilo. Bohužel až v Kutné Hoře, „bohužel“ z hlediska časově náročných přejezdů mezi Kutnou Horou a Poděbrady. Kemp na pohled velice příjemný, zasazený ve členitém terénu nás nadchl, okolní krajina též, a tak se zákonitě vydařila i trasa orientační soutěže, zdlouhavé přejezdy nám byly bohatě vynahrazeny. Ale to už předbíhám....

Pro pořadatele začíná sobotní Poděbradské setkání italských automobilů již v pátek. Počasí bylo přímo přepychové, sluníčko se na nás smálo po celý týden a předpověď nám více než přála, očekávána tak byla rekordní účast. To však vyžadovalo jisté přípravy, jako roztřídění potřeb pro kontroly nebo seřazení itinerářů, zkrátka program na nějakou tu hodinku práce.

Protože počasí bylo lákavé, hromadný exodus z měst totálně zahltil silnice a příjezd se více než komplikoval, místo plánované třetí hodiny jsem do kempu Malešov dorazil krátce před šestou. A tou dobou se již ubytovávali první účastníci i pořadatelé. Kemp se stále utěšeně plnil (k velké spokojenosti majitelů) a poslední účastníci dorazili krátce před půlnocí. Příjemnou změnou (oproti předcházejícím ročníkům) byla možnost pozdních objednávek v restauraci, nějaké to občerstvení jsme si dali třebas i v půl jedné ráno. Restaurace pak byla kýmsi ohodnocena jako „skanzen“, prý jakoby se v ní před dvaceti lety zastavil čas. Všude pivní lahve, vlaječky, zkrátka dobový kolorit. To mám však jen vyhovovalo.....Vyhnáni do postelí jsme byli po jedné hodině ranní. Přičemž to „zdravé“ jádro to v chatce táhlo do půl čtvrté...

Sobotní ráno bylo více než tuhé, po téměř probdělé noci, kdy jsem usínal až okolo čtvrté ráno, jsem toho do budíčku v 6:30 tedy moc nenaspal. K tomu ještě ranní teplota klesla k bodu mrazu a ani teplý spacák příliš nezahřál. Z aut jsme oškrabovali jinovatku a nadávali na zkřehlé prsty. Nicméně sluníčko usilovně svítilo a slibovalo pěkný den, hlavně však hřálo!

Ze snídaně „na vidličku“ sešlo, lehký časový skluz dovolil tak maximálně narychlo vypít čaj a schroupat sušenku, blížila se osmá a tou dobou jsme už pomalu měli být na kolonádě. Tudíž rychlý přesun do Poděbrad. I tak jsme přejezdem ztratili 3/4 hodiny a první netrpěliví účastníci nás již mezitím naháněli....

Po příjezdu na kolonádu to již šlo ráz na ráz, úkoly byly přiděleny, přejímka připravena, ozvučení nainstalováno.... Letos jsme se pokusili o rozdělení kolonády, kdy přední a frekventovanější část patřila vozům do roku 1980 a druhá část pak, směrem k nádraží, mladším vozům. Od půl deváté, kdy jsme na přejímce odbavovali první vůz, se proud nezastavil až do jedenácti hodin. A musím ocenit, že letos opravdu všichni účastníci respektovali čas přejímky a před jedenáctou dorazilo už jen pár posledních opozdilců.

Jak jsme očekávali, účast byla rekordní a zastoupení italských vozů pestré, čehož je více než 130 automobilů zřejmým důkazem. A co bylo k vidění? Samozřejmě v první řadě klasika, Fiat 500, 600, 850 i 127 a to v různých modifikacích včetně Coupe, Sport či Spider. Nechybělo ani několik modelů Fiat 124, 125, 126, 128 nebo 1100. Lahůdkami byla Siata Spring spolu s Fiatem 850 Vignale – dvě karosářské kreace na podvozku Fiat 850 a nebo Fiat 500 Vignale Gamine, karosovaný pro změnu na podvozku Fiat 500. Zcela poprvé se zde prezentoval i nádherný Fiat 1800 pana Tichého.

Po letech k nám pak zavítal i pan Zeman s Fiatem 514 z roku 1929 a ke třem předválečným vozům pak patřil i Fiat Topolino a licenční Simca 8 z roku 1938, což byl vlastně vůz Fiat 508 C. Licence byly vůbec letos více než hojně zastoupeny a postarala se o to především Zastava 1100, Fiat 125p i 126p nebo VAZ 2101.

Ovšem nejen Fiat byl letos k vidění.... třeba nádherné vozy Alfa Romeo GT 1300 či 2000 Spider. Dále pak Lancia Fulvia Coupe, Beta či novější Delta. Návštěvou nás poctil i Maserati klub a předvedl lahůdku Maserati Indy a několik vozů Biturbo či 430. A nechybělo ani Ferrari, konkrétně Dino 308 GT 4. Prostě nádhera!

Vyvrcholením výstavy na kolonádě byla soutěž převleků jako doplňku automobilu. A ani letos nebyli diváci zklamáni, počet účastníků sice oproti loňskému roku klesl, nicméně kvalita převleků stále stoupá. Dvě kategorie – „Dobová“ a „Recese“ přivítaly 9 odvážných posádek. Předvedl se Hurvínek s Máničkou, bravurním zásahem požární ochrany byl zlikvidován požár odpadkového koše, naservírován nám byl piknik, či před našimi zraky připravena pravá italská pizza.....

V jednu hodinu po poledni pak byla odstartována orientační soutěž, která měřila 45 kilometrů a z Poděbrad dovedla účastníky do Kutné Hory. Projížděna byla dle klasického šipkového itineráře a soutěžící čekalo 7 samokontrol (nějaké ty otázky z místopisu, co se zde stalo a kdy se to stalo....), pomocné body ve formě nalezených objektů z fotografií (zde byla jasným favoritem sádrová trpaslice :-) a 7 kontrolních stanovišť, na kterých byly plněny úkoly za dohledu pořadatelů.

První a druhou kontrolu nalezli soutěžící v Poděbradech a nežli splnili všech 6 úkolů, řádně se při tom zapotili. Test paměti například spočíval v letmém pohledu na součástky z auta, a úkolem pak bylo vyjmenovat předměty nehodící se jako díly do vozu.

Nebo vložení pístu s ojnicí zavěšeném na prutu do bloku motoru, zde jsme čekali o jak záludný úkol nepůjde, jaké však bylo naše překvapení při vyhodnocování výsledků, když všichni měli tento úkol za 4, 5 nebo maximálně 10 vteřin...? Na dalších kontrolách pak soutěžící určovali počet zapalovacích svíček v lahvi, vyměňovali žárovku ve světlometu na čas, házeli poloosou na cíl, nafukovali balónek na předepsaný rozměr nebo třeba hráli pexeso. V kempu, na poslední kontrole kutáleli pneumatiku na cíl, stříleli ze skobičáku, poutali dítě do dětské sedačky nebo jsme se jich ptali, od čeho byla ona láhev obsahující zapalovací svíčky. Nejvíce rozruchu pak budil rozjezd do kopce, přičemž nesměla být rozjeta krabička sirek vložená pod kolo. Ti oplývající sebevědomím, pak místo krabičky sirek vkládali pod kolo svůj drahocenný mobilní telefon. Co všechno dokáže fiatář udělat pro výhru a za body! Třeba si i přejet mobil, měli jsme tam hned dva takové.

V podstatě závěr celé akce představovala tombola a my měli dostatek času na utvoření výsledkové listiny. Zlatým hřebem pak bylo samotné ocenění vítězů, jak již bylo řečeno v úvodu, šlo o kategorii: „Orientační soutěž“, letošní novinku „Orientační soutěž – Youngtimer“, dále „Pořadatelské ceny“ a „Soutěž převleků – Dobový“ či „Soutěž převleků – Recese“.

Konec, hotovo, šlus, ende.... Účastníci se pomalu (i rychleji) rozjíždějí ke svým domovům, pořadatelé je zvolna následují. A nakonec zbývá jen hrstka vytrvalců, se kterými v družné zábavě opět bdíme do časných ranních hodin. Tedy já osobně jsem šel spát krátce po třetí ráno.

A tak ani nedělní ráno nebylo nijak „do růžova“. Přesto, že budíček byl značně posunut, až někde k deváté hodině dopolední, bylo to málo. Alespoň, že snídaně na vidličku se tentokrát zdařila a my ji v poklidu vychutnávali na terase, přičemž jsme se nechávali prohřívat slunečními paprsky. Takto náležitě navnazení se testační komisaři bez otálení pustili do práce... Během dvou hodin stihli otestovat 2 vozy, prodloužit 2 testace a jedno auto zcela odmítnout. Hold nějaké mušky ještě mělo, což? Ale stane se, že majitelé někdy přecení původnost dotčeného vozu.

Oběd v Kutné Hoře na již tradičním místě a odpolední procházka městem. Nemohli jsme vynechat proslulou dominantu města, chrám Svaté Barbory a probrouzdali i původním středověkým městem. Moc pěkné. Na závěr jsme si ještě dopřáli výbornou zmrzlinu „U Itala“, což bylo tou pravou tečkou na závěr.

Pak už mě a Ondreje, kterýžto převzal jen na chvíli zaplněný post spolujezdce, čekala nenáročná cesta k domovu. Zdlouhavá, ale nenáročná, i když od Kolína se harcovat přes celou Prahu do Černošic a v neděli odpoledne, to bylo na pováženou. Ještěže jsme mohli zakotvit U Tříprsťáka a tam ještě s Hankou a Ivošem nějakou tu chvilku posedět a nabrat síly do další cesty. To už ale byla definitivní tečka...!

Startovné : 350,- (300,- člen)

Zastoupení :

    Celkem více než 130 vozů
  • Fiat 500, 600, 850, 124, 125, 126, 127, 128, 514, 1100, 1800, Topolino, X1/9, Ritmo
  • Alfa Romeo GT 1300, Spider
  • Ferrari Dino 308 GT4
  • Lancia Fulvia, Beta, Delta
  • Maserati Biturbo, Indy, 430
  • Siata Spring
  • Simca 8
  • VAZ 2101
  • Zastava 1100
Výsledky :

  Orientační soutěž:
  • 1. místo - Pavel Lukáš - Zastava 1100 (1976)
  • 2. místo - Eugen Šaloun - Alfa Romeo GT 1300 (1967)
  • 3. místo - Ota Sýkora - Fiat 126p (1976)
  Orientační soutěž - Youngtimer:
  • 1. místo - Radek Pavlíček - Lancia Delta HF Integrale (1989)
  • 2. místo - Václav Holý - Fiat 127 Panorama (1983)
  • 3. místo - Milan Chuděj - Fiat X1/9 (1981)
  Soutěž převleků posádek - dobové:
  • 1. místo - Ondřej Kroutil - Fiat 850 (1970) - "Požární ochrana"
  • 2. místo - Vincenc Patócs - Fiat 500 Topolino (1936) - "Piknik ve dvou"
  • 3. místo - Petra Janečková - Fiat 850 (1971) - "Snídaně v trávě"
  Soutěž převleků posádek - recesní:
  • 1. místo - Miroslav Nosák - Fiat 600D (1962) - "Italský pizzař"
  • 2. místo - Petr Nosák - Fiat 127 (1973) - "Hurvínek a Mánička"
  • 3. místo - Daniel Kaminský - Fiat 850 Special (1970) - "Plavčíci"
  Pořadatelské ceny:
    Novinka srazu
  • Aleš Titzl - Fiat 850 Vignale Saloon (1966)
    Nejhezčí vůz
  • Petr Tichý - Fiat 1800 B (1964)
    Za odvahu a totální nasazení rodiny
  • Martin Slavický - Fiat 1100 - 103E (1957)
    Za zvládnutí manžela a smečky
  • Hana Slavická - Fiat 1100 - 103E (1957)
    Smolař srazu
  • Petra Nevařilová - Fiat 600D (1969)

Trasa : 45 km orientační soutěž

PS:   Letos hodnotím setkání italských automobilů jako velice vydařené, sice by se našlo několik pořadatelských chybiček, ale vesměs šlo o drobnosti, nad kterými lze mávnout rukou a kterým se i přes sebevětší péči asi jen těžko vyhneme. Alfou omegou samozřejmě zůstává počasí, a to nám letos mimořádně přálo, však šlo také o naši zatím největší dosaženou účast na kolonádě, více než 130 vozů. Ani volba kempu se neukázala být špatnou, prostředí příjemné, majitelé maximálně vstřícní. Navíc krajina okolo Kutné Hory nabízí mnoho nového, změna terénu je po 10 letech jen ku prospěchu. Město samotné pak láká množstvím památek, což může být program třeba na neděli....

Kompletní výsledková listina XLS (nutný nainstalovaný Excel)

Kompletní výsledková listina PDF (nutný nainstalovaný Acrobat Reader)

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondrej Nagy, Petr Polach

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka