17. září 2005 - VI. ročník Spanilé jízdy Prahou
Nemá cenu se zdlouhavě rozepisovat o přípravách co takové akci předchází, snad jen, že již koncem června byla vytyčena trasa spanilé jízdy a podána žádost o policejní podporu. Avšak teprve 4. září !!! nám bylo sděleno, že není důvod podporu poskytnout. To jen tak na okraj.
V pátek se zdálo být všechno připraveno, ale jak je již na naší podzimní akci obvyklé, nějaký zádrhel se najde, tentokrát se k nám obrátilo zády počasí. Odpoledne se zatáhlo, ochladilo a začalo pršet a nepřestalo až do večera. To se několik nedočkavých či vzdálenějších fiatářů přesunulo z domova ke Karlovi do školy. Nervózně jsme diskutovali o počasí a nadcházející akci. Přijel Ondrej a Vlasovec z Hustopeče (Fiat 125p), Marek a Tomáš z Buchlovic (Fiat 850 SC) a po desáté večer i Lída z Dvora Králové nad Labem (Fiat 600 D). Debaty a prohlížení jsme ukončili okolo půlnoci, na sobotu jsme chtěli být fit.
Sobota, den "D". Vstávali jsme okolo šesté ráno. Naložili jsme potřeby pro kontroly a v koloně se přesunuli na místo přejímky, na Letenskou pláň. Čas přejímky byl stanoven na 8 - 10 hodin a naštěstí nepršelo i když bylo chladno a foukal silný vítr.
Uhodila 9 hodina a na Letenské pláni stála téměř desítka pořadatelských vozů a tři soutěžní. Ano, fiatáři váhali, sledovali počasí a do poslední chvíle se rozhodovali zda pojedou či nikoli.
Po deváté nastal zlom a auta jezdila jedno za druhým, poslední pak byl odbaven ve čtvrt na jedenáct. To jsme již měli zaevidováno na 60 automobilů včetně pořadatelských. Zastoupení modelové řady Fiat bylo tradiční, od Fiatu 500, přes 600, různé verze 850, 127, 128 A i 128 SC, 124 Spider, X 1/9 a 125p, dále pak jedna Autobianchi A 112. Jedna Lancia Beta Coupe, několikrát Alfa Romeo GT 1300 Junior a ozdobou srazu se stal Fiat Dino Spider.
Lehce opožděná rozprava začala krátce po čtvrt na jedenáct a v půl již vyrazila kolona italských automobilů na Spanilou jízdu Prahou. Trochu jsme se "roztrhali" již na Letné, ale 15-ti minutová pauza na nábřeží dala kolonu zase dohromady. Pak jsme již vcelku pohromadě projeli celou Prahou až do Zbuzan před Praga muzeum. Patří za to dík dvěma pořadatelům Radkovi a Zdeňkovi, kteří neváhali a přes hrozící riziko poškození vozů nám umožňovali průjezd křižovatkami a účinně blokovali provoz. Lehký chaos způsobený téměř šedesátkou vozů pak ostatní řidiči vesměs chápavě přehlíželi.
Ve Zbuzanech proběhla krátká rozprava ve které byli účastníci seznámeni s nejbližším programem. Od 12 do 15 hodin pak byl čas na prohlídku Praga muzea a na oběd. Pořadatelé navštívili restauraci společně a alespoň na chvilku si oddechli od starostí.
Krátce po druhé pak pořadatelé obsadili kontrolní stanoviště na orientační soutěži. Kontroloval jsem bezchybný průběh akce a až při jízdě do Zbuzan na rozpravu před soutěží, jsem zjistil, že auto nedobíjí a ani baterie není z nejlepších, navíc začalo hustě pršet a v největším lijáku přehořela pojistka stěračů. Díky tomu se rozprava lehce opozdila za časovým plánem což se projevilo neklidem účastníků. Řešili jsme i malý problém s itinerářem, kdy bylo nutno soutěžící upozornit na změny, část trasy hned za startem totiž byla uzavřena kvůli opravě kanalizace a jelo se tudíž po objížďce.
Trasa orientační soutěže měřila 36 kilometrů a krátce po půl čtvrté na ní vyjížděl první soutěžící. Na trati byly 3 kontrolní stanoviště, kde účastníci plnili dovednostní a znalostní úkoly - zatloukání hřebíků, chůze na chůdách, testové otázky, jízda zručnosti a další. Do celé soutěže byla navíc vložena krátká jízda pravidelnosti. Zajímavostmi a zpestřením trasy byla možnost návštěvy lomu Velká Amerika a travertinové jeskyně ve Svatém Janu Pod Skalou.
Do cíle, kempu v Chrustenicích u Loděnice, pak soutěžící dojížděli do šesti odpoledne a poslední úkol plnili přímo v kempu. V sedm nám byl odevzdán poslední jízdní výkaz a ve čtvrt na osm začalo slavnostní vyhlašování výsledků.
Potom konečně pořadatelé měli čas si vydechnout a v klidu se najíst. V devět hodin večer, po srovnání účtu v restauraci, jsme se přesunuli zpět do Prahy do školy ke Karlovi, na oslavu několikerých narozenin a svátku. Kolona Fiatů projíždějících noční Prahou byla sama o sobě pěkným zážitkem, poměrně velkou pozornost pak budila i u chodců. Fiaty obsypaný školní dvorek stál za nejednu fotku a 17 lidí pak slavilo až do 4 hodin ráno.
Škola pak ráno připomínala "bezdomovčí doupě", kdy se po celé třídě a chodbě povalovaly osoby ve spacácích, trochu mi to připomínalo dobu před 3 lety při povodních.
Budíček byl v devět hodin a po snídani kdy jsme dojídali výtečný dort, který pekla Renča, se započalo s úklidem. Domů se nijak nepospíchalo, počasí jako naschvál bylo slunečné a tak jsme se ještě v poledne fotili ve skupince do kroniky.
Startovné : 350,- (v ceně je zahrnuta 2x prohlídka Praga muzea)
Zastoupení :
celkem cca. 60 vozů Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Autobianchi
Výsledky :
SoutěžeElegance:
1. místo – Petra Nosáková – Fiat 500 (1971)
2. místo – Pavel Převrátil – Fiat 600 (1963)
3. místo – Dušan Klein – Alfa Romeo 1300 GT Junior (1967)
Orientační soutěž:
1. místo Fiat 600 (1960) - Ludmila Rücknerová
2. místo Alfa GT1300 Jr. (1967) - Eugen Šaloun
3. místo Fiat 500 ( 1970) - Jiří Achs
kompletní výsledková listina
Trasa : 6 km spanilá jízda + 36 km orientační soutěž
Trasa orientační soutěže: 36 km
PS:Opět velmi vydařený ročník. Počasí bylo sice proti nám, téměř 60 vozidel skalních ctitelů italských značek nám však bylo dobrým zadostiučiněním. Spanilá jízda se vcelku bez větších zádrhelů podařila i bez asistence policie, avšak nadále se budeme snažit policejní podporu získat. Zajímavá byla i návštěva Praga muzea ve Zbuzanech, která snad obohatila i účastníky setkání. Však je také na trase prověřil Praga testík. Trochu nás jen mrzelo blátivé parkoviště a poměrně nedostatek místa před muzeem. Úkoly na trase byly zajímavé, zatloukání hřebíků či donáška povinné výbavy byly soutěžícími hodnoceny obzvlášť kladně :-)), vítaným zpestřením byla návštěva lomu Velká Amerika. Trochu se sice protahovalo vyhlášení výsledků i tak však v půl osmé večer bylo možno z tváří účastníků vyčíst spokojenost z příjemně stráveného dne. My si ho pak ještě zpestřili a zakončili oslavou několikerých narozenin.
|