Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

17. září 2005 - VI. ročník Spanilé jízdy Prahou

Nemá cenu se zdlouhavě rozepisovat o přípravách co takové akci předchází, snad jen, že již koncem června byla vytyčena trasa spanilé jízdy a podána žádost o policejní podporu. Avšak teprve 4. září !!! nám bylo sděleno, že není důvod podporu poskytnout. To jen tak na okraj.

V pátek se zdálo být všechno připraveno, ale jak je již na naší podzimní akci obvyklé, nějaký zádrhel se najde, tentokrát se k nám obrátilo zády počasí. Odpoledne se zatáhlo, ochladilo a začalo pršet a nepřestalo až do večera. To se několik nedočkavých či vzdálenějších fiatářů přesunulo z domova ke Karlovi do školy. Nervózně jsme diskutovali o počasí a nadcházející akci. Přijel Ondrej a Vlasovec z Hustopeče (Fiat 125p), Marek a Tomáš z Buchlovic (Fiat 850 SC) a po desáté večer i Lída z Dvora Králové nad Labem (Fiat 600 D). Debaty a prohlížení jsme ukončili okolo půlnoci, na sobotu jsme chtěli být fit.

Sobota, den "D". Vstávali jsme okolo šesté ráno. Naložili jsme potřeby pro kontroly a v koloně se přesunuli na místo přejímky, na Letenskou pláň. Čas přejímky byl stanoven na 8 - 10 hodin a naštěstí nepršelo i když bylo chladno a foukal silný vítr.

Uhodila 9 hodina a na Letenské pláni stála téměř desítka pořadatelských vozů a tři soutěžní. Ano, fiatáři váhali, sledovali počasí a do poslední chvíle se rozhodovali zda pojedou či nikoli.

Po deváté nastal zlom a auta jezdila jedno za druhým, poslední pak byl odbaven ve čtvrt na jedenáct. To jsme již měli zaevidováno na 60 automobilů včetně pořadatelských. Zastoupení modelové řady Fiat bylo tradiční, od Fiatu 500, přes 600, různé verze 850, 127, 128 A i 128 SC, 124 Spider, X 1/9 a 125p, dále pak jedna Autobianchi A 112. Jedna Lancia Beta Coupe, několikrát Alfa Romeo GT 1300 Junior a ozdobou srazu se stal Fiat Dino Spider.

Lehce opožděná rozprava začala krátce po čtvrt na jedenáct a v půl již vyrazila kolona italských automobilů na Spanilou jízdu Prahou. Trochu jsme se "roztrhali" již na Letné, ale 15-ti minutová pauza na nábřeží dala kolonu zase dohromady. Pak jsme již vcelku pohromadě projeli celou Prahou až do Zbuzan před Praga muzeum. Patří za to dík dvěma pořadatelům Radkovi a Zdeňkovi, kteří neváhali a přes hrozící riziko poškození vozů nám umožňovali průjezd křižovatkami a účinně blokovali provoz. Lehký chaos způsobený téměř šedesátkou vozů pak ostatní řidiči vesměs chápavě přehlíželi.

Ve Zbuzanech proběhla krátká rozprava ve které byli účastníci seznámeni s nejbližším programem. Od 12 do 15 hodin pak byl čas na prohlídku Praga muzea a na oběd. Pořadatelé navštívili restauraci společně a alespoň na chvilku si oddechli od starostí.

Krátce po druhé pak pořadatelé obsadili kontrolní stanoviště na orientační soutěži. Kontroloval jsem bezchybný průběh akce a až při jízdě do Zbuzan na rozpravu před soutěží, jsem zjistil, že auto nedobíjí a ani baterie není z nejlepších, navíc začalo hustě pršet a v největším lijáku přehořela pojistka stěračů. Díky tomu se rozprava lehce opozdila za časovým plánem což se projevilo neklidem účastníků. Řešili jsme i malý problém s itinerářem, kdy bylo nutno soutěžící upozornit na změny, část trasy hned za startem totiž byla uzavřena kvůli opravě kanalizace a jelo se tudíž po objížďce.

Trasa orientační soutěže měřila 36 kilometrů a krátce po půl čtvrté na ní vyjížděl první soutěžící. Na trati byly 3 kontrolní stanoviště, kde účastníci plnili dovednostní a znalostní úkoly - zatloukání hřebíků, chůze na chůdách, testové otázky, jízda zručnosti a další. Do celé soutěže byla navíc vložena krátká jízda pravidelnosti. Zajímavostmi a zpestřením trasy byla možnost návštěvy lomu Velká Amerika a travertinové jeskyně ve Svatém Janu Pod Skalou.

Do cíle, kempu v Chrustenicích u Loděnice, pak soutěžící dojížděli do šesti odpoledne a poslední úkol plnili přímo v kempu. V sedm nám byl odevzdán poslední jízdní výkaz a ve čtvrt na osm začalo slavnostní vyhlašování výsledků.

Potom konečně pořadatelé měli čas si vydechnout a v klidu se najíst. V devět hodin večer, po srovnání účtu v restauraci, jsme se přesunuli zpět do Prahy do školy ke Karlovi, na oslavu několikerých narozenin a svátku. Kolona Fiatů projíždějících noční Prahou byla sama o sobě pěkným zážitkem, poměrně velkou pozornost pak budila i u chodců. Fiaty obsypaný školní dvorek stál za nejednu fotku a 17 lidí pak slavilo až do 4 hodin ráno.

Škola pak ráno připomínala "bezdomovčí doupě", kdy se po celé třídě a chodbě povalovaly osoby ve spacácích, trochu mi to připomínalo dobu před 3 lety při povodních.

Budíček byl v devět hodin a po snídani kdy jsme dojídali výtečný dort, který pekla Renča, se započalo s úklidem. Domů se nijak nepospíchalo, počasí jako naschvál bylo slunečné a tak jsme se ještě v poledne fotili ve skupince do kroniky.

Startovné : 350,- (v ceně je zahrnuta 2x prohlídka Praga muzea)

Zastoupení :

    celkem cca. 60 vozů Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Autobianchi

Výsledky :

    SoutěžeElegance:
      1. místo – Petra Nosáková – Fiat 500 (1971)
      2. místo – Pavel Převrátil – Fiat 600 (1963)
      3. místo – Dušan Klein – Alfa Romeo 1300 GT Junior (1967)

    Orientační soutěž:
      1. místo Fiat 600 (1960) - Ludmila Rücknerová
      2. místo Alfa GT1300 Jr. (1967) - Eugen Šaloun
      3. místo Fiat 500 ( 1970) - Jiří Achs

    kompletní výsledková listina

Trasa : 6 km spanilá jízda + 36 km orientační soutěž

Trasa orientační soutěže: 36 km

PS:Opět velmi vydařený ročník. Počasí bylo sice proti nám, téměř 60 vozidel skalních ctitelů italských značek nám však bylo dobrým zadostiučiněním. Spanilá jízda se vcelku bez větších zádrhelů podařila i bez asistence policie, avšak nadále se budeme snažit policejní podporu získat. Zajímavá byla i návštěva Praga muzea ve Zbuzanech, která snad obohatila i účastníky setkání. Však je také na trase prověřil Praga testík. Trochu nás jen mrzelo blátivé parkoviště a poměrně nedostatek místa před muzeem. Úkoly na trase byly zajímavé, zatloukání hřebíků či donáška povinné výbavy byly soutěžícími hodnoceny obzvlášť kladně :-)), vítaným zpestřením byla návštěva lomu Velká Amerika. Trochu se sice protahovalo vyhlášení výsledků i tak však v půl osmé večer bylo možno z tváří účastníků vyčíst spokojenost z příjemně stráveného dne. My si ho pak ještě zpestřili a zakončili oslavou několikerých narozenin.

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondřej Kroutil, Ondrej Nagy, Petr Polach

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka