20. dubna 2002 - III. ročník setkání italských vozů v Poděbradech
Již třetí ročník setkání italských automobilů se jako tradičně konal v kempu Golf v Poděbradech. Snažili jsme se o co nejlepší pořadatelské zajištění soutěže a tak pořadatelé přijížděli do kempu od půl osmé ráno. Soutěžící měli příjezd na přejímku stanoven od devíti do jedenácti. Nás čekala příprava kempu, místa pro přejímku vozů, vyvěšení transparentu, umístění směrových šipek pro příjezd do kempu, rozdělení potřeb pro kontrolní stanoviště a mnoho dalšího.
V deset hodin část pořadatelů vyjela na trať a rozmístila se na kontrolních stanovištích. Po rozpravě, která byla v 11:30 odjel zbytek pořadatelů a soutěž mohla být odstartována.
Kromě jednoho notorického smolaře s Fiatem v příkopě, autu a posádce se nic nestalo, vše probíhalo dobře. První posádka startovala ve dvanáct hodin, poslední auto vyjíždělo v jednu. Poslední vozidlo jsme přivítali v cíli kolem třetí hodiny odpolední. Soutěžící čekalo na trati osm kontrolních stanovišť a sedm samokontrol. Úkoly na stanovištích byly jednoduché i když některé se zdály být tvrdým oříškem. Jednoduchým bylo házení šipek do terče a shazování kuželek. Trochu těžší byly testové otázky a přelévání vody na čas, vyloženě zákeřná byla samokontrola s určením počtu zákazových značek na oplocení jedné firmy. Firma totiž měla své objekty na obou stranách silnice a značky na obou plotech. První a poslední kontrola byla v kempu, trať se projížděla podle šipkového itineráře a byla dlouhá 45 kilometrů.
Poté co se soutěžící vrátili do kempu, čekalo nás nepříjemné počítání výsledků. Potom již jen vypsání diplomů a pamětních listin a mohli jsme vyhlašovat. Vyhlášení výsledků bylo po večeři ve čtyři odpoledne a mezi oceněnými bylo i pár známých tváří, René Ehlen s F 600 D Multiplou nebo Aleš Titzl s F 500 L, jsou to totiž naši pravidelní účastníci. Po vyhlášení výsledků následovalo vyvěšení Výsledkové listiny u které se ihned vytvořila tlačenice a tím se pro nás uvolnilo místo v restauraci.
Účastníci se začali rozjíždět do svých domovů a pořadatelé mohli volně vydechnout a zasednout k zasloužené večeři. Poslední z pořadatelů, totiž já, se k jídlu dostal až v šest hodin. Všichni jsme byli tak vyhladovělí, že nám jedno jídlo nestačilo a společenský večer se zvrhl ve „žranici", jedli jsme palačinky, saláty a někteří zvládli i dvě hlavní jídla. Rozjezd do domovů byl po deváté hodině večerní. Dojmy ze soutěže jsme měli dobré a i ohlasy z řad účastníků nám dávaly za pravdu.
Startovné : 250, - Kč (večeře je zahrnuta v ceně)
Zastoupení :
- cca. 52x Fiat (125, 127, 128, 500, 600, 850, 900 T, 1100, 1500 Cabrio, X 1/9, Jagst)
- 1x Lancia
Výsledky :
Soutěž elegance:
- 1. místo - F 500 L - Aleš Titzl
- 2. místo - F 600 - Miroslav Nosák
- 3. místo - F 850 Special - Milan Titzl
Orientační soutěž:
- 1. místo - F 600 D Multipla - R.Ehlen
- 2. místo - F 500 L - Aleš Titzl
- 3. místo - F 500 - Miroslav Šonský
Trasa : Orientační jízda 45 km
PS: I na letošním ročníku srazu italských vozidel by se dalo leccos vylepšit. Naši účastníci však byli spokojeni a tak na soutěži nic neměníme a pouze vylepšujeme organizační drobnosti. Při příštím ročníku chystáme zapojení výpočetní techniky, použití mikrofonu při rozpravě, dřívější rozdělení pořadatelů na kontroly a další). Čas a naši soutěžící nám ukáží co je třeba poopravit.
|