Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
110 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

IX. ročník setkání italských vozů v Poděbradech 19.4.2008

Začátek sezóny tentokrát poněkud později než obvykle. Jaro bylo chladné, navíc mě čekalo problematické stěhování do jiných garážových prostor a tak na nějaké „expedice“ nebyl čas ani nálada. F 600club překvapivě sezónu také nezahajoval, přesunul totiž svou obvyklou Jarní vyjížďku až na květen. Takže Poděbrady....

Pátek, obvyklý den pro zahájení akce. Sjíždíme se v kempu Golf na okraji Poděbrad. Beru si raději dovolenou abych měl na vše dost času a mohl vyjet dříve.....

Díky ranní mlze a mé nechuti k rannímu vstávání vyjíždím nakonec až po poledni. I tak je ještě dost času, ovšem při průjezdu Prahou to v motoru nějak divně zarachtalo. Vypadla matka zajišťující řemenici vodního čerpadla, zároveň vůz nenávratně opustil zajišťující klínek a tudíž nechladím. Co teď? Náhradní matku samozřejmě nemám, provizorně to řeším zajištěním maticí, kterou nalézám pod poblíž parkujícím nákladním vozem a přesunuji se o několik stovek metrů dále, do výrobního závodu kde dělá bratránek Radek. Tam je mi promptně vypilován nový klínek a vysoustružena matka z nerezu, díky čemuž mohu pokračovat v jízdě. „Vykloktaná“ řemenice sic poněkud „hází“, ale jet se s tím dá.

Do Poděbrad ovšem přijíždím až v šest hodin odpoledne (namísto slibovaných tří hodin). Kemp se již pomalu plní vzdálenějšími účastníky a pořadateli. Po nezbytných formálních úkonech, jako je třídění potřeb pro přejímku a kontroly, si dopřáváme oddych v restauraci, tlacháme, ochutnáváme místní speciality a čekáme na další fiatáře. Ti poslední přijíždějí někdy okolo jedenácté večerní. Z restaurace jsme pak doslova vyhozeni ve dvanáct a to už je čas jít spát.

Sobotní ráno je velmi chladné, jsme rádi i za těch 6 stupňů, ale mohlo by to být lepší, navíc po pátečním sluníčku není ani památky, nebe je ocelově šedé. Zkrátka je hnusně, ale naštěstí neprší. Lázeňská kolonáda v osm hodin ještě zeje prázdnotou, nikde ani vozy ani diváci což se však rychle mění. Sjíždějí se pořadatelé a první účastníci. K jejich velkému obveselení právě rozbaluji a stavím párty stan, což se neobejde bez uštěpačných poznámek.

V devět začíná kolonáda pomalu žít a v deset je na ploše již více než 70 automobilů. Na to prachbídné počasí (z horských oblastí dokonce hlásí sněžení) je to pro nás velmi potěšující účast, diváci zaplňují kolonádu a ta doslova vře. V jedenáct je v Poděbradech na kolonádě úctyhodných 110 vozů italské provenience. Zastoupení vskutku pestré - Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Maserati, Zastava, Siata..... Dokonce takové skvosty jako Fiat Dino Coupe či Fiat 2300 S Coupe. Vrcholí příprava zcela nové soutěže „Převlek jako doplněk automobilu“. Soutěží se ve dvou kategoriích „Dobový převlek“ a „Recesní převlek“.

Je 11:20 a začínám lehce opožděnou rozpravu, seznamuji účastníky s trasou orientační soutěže a s průběhem celé akce. Vzápětí začíná hrstka odvážných předvádět to nejlepší co našli v šatnících. A že je na co se dívat! Porota složená z pěti členů klubu to má věru těžké. Dobový převlek Marka Líhma k vozu Fiat 1300 nepostrádá šarm, navíc je doplněn dobovou videokamerou. Oproti tomu Martin Slavický dokonalými pohyby předvádí zcestovalého světoběžníka, ze šestistovky vytahuje odřený kufr a deštník, poté, jako na správné přehlídce odhazuje kabát a ..... dále již naštěstí nepokračuje, byť se toho dámské osazenstvo dožaduje hlasitými projevy. Vítězný převlek v dobové kategorii pak uchvátil všechny, s grácií ho předvedla Petra Janečková ve Fiatu 850. A velký potlesk zasloužil i převlek posádky nejstaršího vozu setkání, Fiatu Topolino z roku 1936, Ilony a Vincence Patócsových.

Recese..... Neméně úchvatné převleky a ještě divočejší scénky. Extravagance a exhibicionismus. Míra Šonský coby bosý Hypíz ve Fiatu Ritmo. Míra Nosák jako úchvatný, nesmrtelný Elvis v limuzíně Fiat 600. A Beruška, netřeba nic dodávat, má maličkost se zhostila nelehkého úkolu doplnit oblečkem puntíkatý Fiat 600 D..... Celkem úspěšný nultý ročník „převleků“ hostil 15 posádek.

12:30, na trasu 41 kilometrů dlouhé orientační soutěže startuje první vůz. V jednu spolu s kameramanem opouštím kolonádu i já a vyjíždím na trať zjistit jak vše probíhá. Volím směr pro skupinu A. Letos totiž, stejně jako v několika předchozích ročnících, máme dvě trasy soutěže projížděné proti sobě.

Kontrolní stanoviště číslo 1 - najdi 10 rozdílů a testová otázka. Číslo 2 nacházíme na letišti – zde se odhaduje objem nádrže, na čas spouští okýnko automobilu a jezdí jízda pravidelnosti. Počasí se kazí a začíná pršet.

Pak trojka, rozřazení znaků automobilky Fiat podle roků výroby a oblíbené kreslení v zrcadlovém bludišti. 4. – zatloukání hřebíků poněkud divným kladívkem, odhad množství kapaliny a zručnostní šroubování svíček do hlavy válců na čas. Na páté kontrole byla výměna pneumatiky na čas a koulení popelnice. Koulení popelnice šlo některým více než dobře, myslím, že by se v pohodě uživili i jako popeláři...

Dále, předposlední 6. kontrola a házení gumiček z brzdových válečků na čáru spolu se zapeklitým šroubováním matky na závitovou tyč, ovšem v rukavicích. A v cíli, v kempu Golf v Poděbradech čekalo několik posledních úkolů, v morseovce šifrovaná zpráva, převezení pístu a zasunutí do bloku válce, poznávání modelů italských automobilů či ježdění s autíčkem na dálkové ovládání.

Do cíle se sjížděli účastníci spokojení i unavení, někteří bloudící a kontroly nenalézající. Vyhlášení výsledků předcházela tombola s hodnotnými taštičkami..... :-) Krátce před šestou odpolední dojela poslední posádka a mohlo se tak přistoupit ke slavnostnímu vyhlášení vítězů. Letos si cenu odnášelo výrazně více soutěžících a tak o spokojené tváře myslím nebyla nouze.

Ještě jsem odvezl kameramana do Prahy a pak si teprve mohl vydechnout. V osm večer jsme nad jídlem debatovali o právě proběhlé akci, o nové zážitky přitom nebyla nouze. Obsluha restaurace byla dnes přívětivější a tak nás čekal vyhazov až téměř ve dvě ráno. Debaty pokračovaly v jedné z chatek a spát jsme šli v příjemnou čtvrtou hodinu ranní.

Nedělní vstávání bylo o to tužší, já osobně vstal až ve tři čtvrtě na deset, přičemž od devíti hodin měly probíhat klubové testace na historickou původnost. Předseda testační komise vyspával ještě déle nežli já a testovat se začalo se zpožděním více než hodinovým. Jak jsme čekali, otestování těch 9 vozů trvalo do pěti odpoledne. Pak už se nám ani nechtělo domů.... Ještě skupinové foto do kroniky a spořádaný odjezd v koloně. Z kolony postupně odpadávaly vozy a každý se vydával sám na cestu domů.....

                                                                                      Kronikář Fiat Car Classic
                                                                                           Ondřej Kroutil

Startovné : 300,-

Zastoupení :

    Celkem cca 110 vozů
  • Fiat 500, 600, 850, 124, 125, 126, 127, 128, 131, 1300, 2300, Topolino, Dino, X1/9, Ritmo
  • Siata
  • Lancia
  • Alfa Romeo
  • Maserati
  • Zastava
Výsledky :

  Soutěž elegance:
  • 1. místo - Aleš Titzl - Fiat 600 D Multipla (1963)
  • 2. místo - Jan Kastl - Fiat 2300 S Coupé (1964)
  • 3. místo - Vincenc Patócs - Fiat 500 Topolino (1936)
  Orientační soutěž:
  • 1. místo - Miroslav Nosák - Fiat 600 (1959)
  • 2. místo - Tomáš Achs - Fiat 500 (1970)
  • 3. místo - Eugen Šaloun - Alfa Romeo 1300 GT Junior (1967)
  Soutěž převleků posádek - dobové:
  • 1. místo - Petra Janečková - Fiat 850 (1971) - "Dáma"
  • 2. místo - Martin Slavický - Fiat 600 D (1969) - "Světoběžník"
  • 3. místo - Ilona a Vincenc Patócsovi - Fiat Topolino (1936) - "Dáma a přítel"
  Soutěž převleků posádek - recesní:
  • 1. místo - Miroslav Nosák - Fiat 600 (1959) - "Elvis"
  • 2. místo - Markéta Maděričová - Fiat 600 D (1962) - "Karkulka a vlk"
  • 3. místo - Miroslav Šonský - Fiat Ritmo Supercabrio (1982) - "Hipýz"
  Pořadatelská cena:
  • Jiří Staněk - Fiat Dino 2400 Coupé (1972)

Trasa : 41 km orientační soutěž - varianta A i B

PS:   Zbyl jen pocit z příjemného víkendu na kterém se snad každý dobře bavil. I my jakožto pořadatelé si ho užili dosyta s lidmi které známe a výborně se bavili třeba nad převleky... Snad jen počasí mohlo být lepší a tak nás velmi překvapil a potěšil vysoký počet skalních příznivců a více než stovka vozů na kolonádě. Děkujeme! Takže příští rok, na jubilejním desátém ročníku setkání nashledanou.....

Kompletní výsledková listina - trasa A+B

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondrej Nagy, Petr Polach, Ondřej Kroutil

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka