Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

14. září 2002 - III. ročník Spanilé jízdy Prahou

Příprava akce byla narušena povodněmi. Měli jsme naplánovánu spanilou jízdu Prahou a přejímka do soutěže byla v centru Prahy. Bohužel kvůli povodni a následné dopravní situaci jsme byli nuceni pozměnit trasu i místo přejímky. V letošním ročníku tedy soutěžící čekala orientační jízda okolím Prahy spojená s plněním úkolů na kontrolních stanovištích. Pro účastníky jsme pro zpestření soutěže zajistili prohlídku zříceniny hradu Jenštejn a moto-velo muzea v Přerově nad Labem, vstupné bylo zahrnuto ve startovném.

Přejímka a start soutěže byla v autokempu Trio v Dolních Chabrech. Pořadatelé byli na místě již v osm hodin ráno, aby bylo dost času pro přípravu místa přejímky. Kolem deváté se začali sjíždět soutěžící. Jeden ze členů FCC nám zajistil mediální podporu, když objednal Českou Televizi, televizi Galaxie a deník Blesk. V deset hodin dopoledne se kolona dvaceti Fiatů vypravila na krátkou okružní jízdu Prahou, aby vše mohla televize zdokumentovat. Jízda vedla přes Václavské náměstí a pak zpět přes Holešovice do Triocampu. Maximálně vstříc nám vyšla i Policie ČR, když umožnila průjezd kolony Fiatů centrem Prahy v pruhu vyhrazeném pro autobusy. ČT 1 se zajela podívat i do kempu, kde natočila několik rozhovorů se soutěžícími. Pořad se vysílal ještě ten den v podvečerním zpravodajství, kolem šesté hodiny odpolední. Ve dvanáct byla rozprava s jezdci a ve čtvrt na jednu již stálo na startu první vozidlo. Soutěžilo asi třicet Fiatů a soutěžící dostali mapu s vyznačeným prvním kontrolním bodem, kterým byl hrad Jenštejn. Tam si do mapy podle souřadnic doplnili další místa kontrol. Úkoly na kontrolních stanovištích byly zábavné zejména pro přihlížející. Účastníky čekalo odemykání zámků na čas, slalom na čas a zacouvání do garáže, prošroubování závitové tyče na čas nebo testové otázky z historie automobilismu a navštíveného hradu. Cílem orientační jízdy byl Přerov nad Labem, kde si mohli všichni dopřát večeři a navštívit místní skanzen. V pět hodin odpoledne jsme v koloně přejeli zpět do Dolních Chaber a v šest slavnostně vyhlásili výsledky. Tím jsme akci zakončili a zaslouženě si mohli vydechnout, odpočinout a v klidu se najíst. Zábava v restauraci vydržela do deseti hodin a poté jsme se, kvůli vzdálenějším účastníkům, rozloučili.

Startovné : 250, - Kč (2 + 2x vstup zdarma)

Zastoupení :

  • 40 x Fiat (128, 500, 600, 850, 127)
Trasa : 25 km Praha + 70 km orientační soutěž

PS: : Tento ročník byl asi v největším ohrožení, co se týče jeho konání. Přípravu i akci samotnou ohrozili již zmíněné povodně. Obávali jsme se malé účasti a někteří z našich členů vyjádřili pochyby ohledně pořádání jízdy Prahou. Nakonec jsme se rozhodli celou spanilou jízdu kompletně předělat a do centra Prahy pokud možno nejezdit. Připravili jsme tedy orientační jízdu okolím Prahy a na přípravu byl necelý měsíc. Myslím, že za tak krátký čas jsme dokázali maximum a to včetně zajištění dvou prohlídek (muzeum a hradní zřícenina) pro soutěžící. Doufám, že pestrý program akce přiláká na příští ročník více účastníků.

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka