Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
110 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

17. září 2011 – XII. Pražská jízda klasických italských vozů

   To, že opět bylo nutné vyběhávat všemožná povolení, už je jen informace na okraj. Jsme na to už zvyklí a naštěstí nic nového v papírování nepřibylo, takže po uspokojení byrokracie se mohlo přistoupit k akci samotné.

   S trochu smíšenými pocity však očekáváme, co přinese letošní ročník. Uvažujeme totiž dále do budoucna, a tak si pro letošek pořizujeme časomíru vlastní, klubovou. Pronájem časomíry byla totiž vždy největší finanční zátěž a tu bychom rádi odbourali, proto jsme na letošním „Berounsku“ otestovali funkčnost prototypu a čekali, jak se „popasuje“ s ostrým provozem.

   V pátek, den před jízdou, jsme se navíc ještě domlouvali na opravě komunikace svépomocí. Po zimě totiž doznala vozovka značných a ne zrovna příjemných změn. V povrchu se skvělo několik výrazných děr, které by potenciálně mohly způsobit problém. Již týden před akcí jsem od natěšených účastníků dostával hlášení o výmolech. Telefonáty se stávaly stále naléhavějšími, až gradovaly informací o již zahájené opravě povrchu asfaltem, kdy se toho v poslední chvíli chopila správa silnic. Vzápětí následovala další informace o nutnosti zamést hromady přebytečného drobného štěrku. Tak se tedy původní oprava silnice přetransformovala v zametací četu, která v pátek v odpoledních hodinách prošla celou více než dvoukilometrovou trasu a zametla zbytky štěrku, který neodklidil zametací a kropicí vůz. Projíždějící cyklisté to kvitovali se zdviženým palcem, stejně tak jako motorkáři. Řidiči v projíždějících automobilech jen nevěřícně kroutili hlavami, potkat v pátek v podvečer sedm osob zametajících silnici se asi nevidí každý den. Máme hotovo a nyní už jen čekáme na sobotu…

   Ranní sraz ve tvrzi Kunratice je již standardem, stejně jako chladné počasí, po ránu až mrazivé. Přes den se však výrazně otepluje, sluníčko hřeje a nenechává pochyby o pěkném a vydařeném dni pro naší akci. Na tvrzi se postupně sjíždějí jeden vůz za druhým, bohužel je účast rok od roku slabší, a tak ani letos počet soutěžících nedosáhne číslovky 40.

   V devět jsou odesláni na trasu pořadatelé, připravuje se objízdná trasa, uzávěra silnice a instalace časomíry. O hodinu později následuje rozprava a odjezd kolony na spanilou jízdu, která nás zavede na start měřeného úseku. Zde pak dochází k poměrně zdlouhavému čekání všech účastníků. Dříve funkční časomíra najednou vykazuje dětské nemoci a nedaří se nám ji plně zprovoznit, podobný problém je i se spojením pomocí CB vysílaček, chybí signál.

   Ve finále zjišťujeme nedostatek v technice, na vině je nefunkční kabel a drobný softwarový problém, což se nám po nějaké době podaří odhalit a tím časomíru zprovoznit. Spojení navazujeme nejprve pomocí mobilního telefonu, posléze přes internet. Jenže to vše si vyžádá více než dvou hodinové zdržení, což vede k jisté netrpělivosti účastníků, čemuž se nedivím. Drobné problémy způsobil i „odliv“ traťových komisařů, které jsme museli vyslat jako výpomoc policii, z nějakého nespecifikovaného důvodu totiž potřebovali, aby pořadatelé asistovali při uzavírce.

   Pak již vše pracuje bezchybně, auta jezdí jedno za druhým. Nenastávají žádné komplikace ani další časové ztráty. Ve čtyři odpoledne již držíme v ruce kompletní výsledkové listiny a nezbývá, než se přesunout do Tvrze Kunratice a vyhlásit vítěze.

   Trochu se protahuje vyplnění jednotlivých diplomů, cenu totiž dostává téměř každý, kategorií je opravdu přehršel a vypsat na tři desítky diplomů chvíli potrvá. Nakonec se ale účastníci dočkají. Během několika minut je po všem a my můžeme spokojeně ukončit letošní ročník Jízdy do vrchu.

   Dohrou je pak úklid dopravního značení a společné posezení u táboráku u Míry na sliveneckém ranči. Prodiskutujeme průběh akce, co by se dalo vylepšit a co změnit a pak už jen tak tlacháme o všem možném. O půlnoci pak zábavu rozpouštíme a vyrážíme k domovům.

Startovné : 350,- při platbě předem (450,- pro platící při přejímce)
      v ceně je zahrnuto:
      - parkovné
      - uzavírka silnice
      - časomíra
      - ceny pro vítěze

Zastoupení :

    celkem cca. 30 vozů Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Autobianchi, Austin Healey, Ford, Mercedes Benz

Výsledky :

    Soutěž pravidelnosti:
      1. místo - Václav Holý- Fiat 127 Panorama D (1982)
      2. místo - Lubomír Bína ml. - Fiat 600D (1966)
      3. místo - Vojta Kurka - Fiat 127 (1973)

    Výsledková listina - pravidelnost

    Výsledková listina - rychlost

PS: Testujeme nejen naší vlastní klubovou časomíru, ale i možnost platby předem na klubový účet. Platby předem ovšem příliš soutěžících nevyužilo a nenalákalo ani finanční zvýhodnění. A co se týče časomíry, jsme rádi, že ji máme a doufáme ve výrazné snížení provozních nákladů.

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondrej Nagy, Petr Polach

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka