Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

18. září 2004 - V. ročník Spanilé jízdy Prahou

Tolik očekávaná a na našich internetových stránkách diskutovaná akce se konečně stala skutečností. Pátý ročník jsme chtěli oživit nějakou novinkou a proto byl vytvořen speciální písmenkový itinerář, nejprve jeho varianta pro náročné. Po zkušební jízdě, kdy i pořadatelé beznadějně bloudili jsme přistoupili k variantě lehčí. Po soutěži se ukázalo, že to bylo dobře - vrátili se všichni.

V pátek se započalo s přípravou místa přejímky v Dolních Počernicích a rozmístěním značek (cedulek s písmeny) na trasu spanilé jízdy - měli jsme sice obavy o jejich poškození či dokonce stržení, ale ukázalo se, že neopodstatněné. Při vytyčování tratě jsme potkávali první soutěžící. Po návratu z trasy jsme seděli v restauraci a tlachali o zítřejší akci a Fiatech všeobecně.

V sobotu pro nás začala akce v 6:45 tradičně u předsedy před školou. Odtud se kolona Fiatů přesunula do Dolních Počernic a začali jsme s přípravou přejímky, rozdáváním potřeb pro kontrolní stanoviště a dalšími drobnými, ale nezbytnými úkoly.

Přejímka byla stanovena mezi 8 a 10 hodinu, ale většina účastníků přijela až po deváté. Do té doby bylo stále co dělat (příprava výpočetního centra, diskuse s Policií ČR ohledně spanilé jízdy). Bohužel posledně jmenované, totiž diskuse s Policií se pro nás nevyvíjela příznivě, až do 10:45 jsme hledali přijatelný kompromis, čímž jsme narušili časový plán akce. Museli jsme narychlo udělat novou trasu spanilé jízdy, a to k její škodě. Trasa pak vedla okrajovými částmi Prahy a bohužel ztratila na atraktivitě. Jízda tedy odstartovala až v jedenáct a za slabou půlhodinku jsme byli zpět v Dolních Počernicích. Tam již byl připraven oběd.

Po jídle jsem vyrazil s pořadateli na trať připravit kontrolní stanoviště. Bylo jich celkem 5 a účastníci na nich odpovídali na testové otázky, navíjeli 1 minutu jo-jo, poslepu měli ujít 10 metrů, či ujet automobilem 2 metry. Na dřevěné "protézce" pak vázali kličku na botě v pracovních rukavicích nebo odmykali zámky na čas. Z fyzicky náročnějších úkolů bylo pumpování pneumatiky na tlak 1 Atm. Těžkým oříškem bylo i šroubování matky na šroub - ono totiž najít v hromadě matek tu správnou nebylo nic jednoduchého. Šroub s jednou matkou byl totiž levý a zbytek matek pravých. Ještě jsem zkontroloval rozmístění cedulek s písmeny na trati a rychle zpět do kempu.

Odstartováno bylo po druhé hodině odpolední. Soutěžící si již pomalu začínají na naše "vychytávky" zvykat a tak ani nikdo nebloudil a nenajížděl desítky kilometrů navíc. Do cíle se vrátili všichni (i když jedna F 128 SC na laně), poslední posádka přijela ve čtyři odpoledne.

Počítání výsledků a činnosti s tím spojené nám trvaly do šesti hodin. Účastníci tedy měli dost času na návštěvu a prohlídku programu pořádaném MČ Dolní Počernice "Babí léto". Probíhal především v zámeckém parku a k vidění byl historický šerm, středověké trhy či různé koncerty hudebních skupin.

V 18 hodin jsme slavnostně vyhlásili výsledky - nejprve zvláštní kategorii "Smolař" a "Pořadatelská cena", pak "Elegance" a nakonec samotnou "Orientační jízdu". Tímto byla akce oficiálně zakončena a soutěžící se rozjeli do svých domovů. Pro nás však tímto akce nekončila, ještě jsme museli projet trať a posbírat písmena, dát do pořádku místo přejímky a srazu. Teprve potom jsme si mohli konečně vydechnout.

V restauraci jsme u večeře seděli do 22 hodin a pak se přesunuli do chatky na oslavu dvojitých narozenin - Ondreje a Karla. V "pětimístné" chatce se nás tísnilo hned 20. Slavící pak postupně odpadávali až zbylo 10 nejvěrnějších - ti to "táhli" až do 5 hodin ráno, kdy jsme šli spát. Spalo se na postelích, na zemi, prostě kde se dalo. Rozmístit 10 lidí v pětilůžkové chatce dalo dost práce. První to "zalomil" Karel a hned začal mocně chrápat, čímž znemožnil usnout ostatním. Po nejrůznějších pokusech o zamezení jeho chrápání (mlaskání, pískání, házení kelímků, zabralo až tahání za nohu) jsme nakonec usnuli.

Ráno se nás pak recepční nemohla dopočítat. Pět lidí spících v chatce přece nemohlo přijet sedmi vozy, které stály okolo. Parkovali jsme i u vedlejších chatek a zabrali tak místo polským turistům, podle nevrlých pohledů, které po nás ráno vysílali, jsme je zřejmě v noci dost rušili. Vstávali jsme v devět dopoledne a skupinu rozpustili na parkovišti před kempem, kde v autě ještě spali někteří účastníci oslavy.

Startovné : 300, -

Zastoupení :

  • 3x Lancia
  • 1x Jagst
  • 2x Alfa Romeo
  • 1x Autobianchi
  • 50x Fiat (500, 600, 600 D, 850 BN, 850 Special, 850 Sport Coupe, 124 Spider, 125 p, 127, 128 A, 128 Rally, 128 Sport Coupe, 514 Spider, X 1/9)
Výsledky :

    SoutěžeElegance:
      1. místo Fiat 500 (1970) - Tomáš Achs
      2. místo Fiat 500(1970) - Miroslav Řehák
      3. místo Fiat 500 (1970) - Josef Koudelka ml.

    Orientační soutěž:
      1. místo Fiat 124 Spider (1979) - Lenka Hejsková
      2. místo Fiat 600 D (1969) - Petr Polach
      3. místo Lancia Delta Integrale ( 1989) - Radek Pavlíček

    kompletní výsledková listina

Trasa : 6 km spanilá jízda + 33 km orientační soutěž

PS: Chtěl bych především poděkovat všem pořadatelům, věnovali svůj čas, byť mnohdy neměli s Fiaty nic společného a dělali vše pro zdárný průběh akce. Samozřejmě patří dík všem účastníkům bez kterých by akce asi těžko byla akcí. Další poděkování patří patronovi fiatářů (je vůbec nějaký?) za skvělé počasí a "beznehodový" průběh.

Zároveň bych chtěl touto cestou podat vysvětlení ke spanilé jízdě, která probíhala tak jak probíhala - tzn. trvala asi 30 minut a vedla okrajovou částí města Prahy.

Již v červnu byla totiž podána žádost o poskytnutí policejní podpory a umožnění plynulého průjezdu kolony Fiatů Prahou. Po dlouhých telefonátech na různá místa se nám podařilo získat příslib policejního doprovodu jedním vozidlem, příslib jsme dostali až v měsíci srpnu. Následovaly dohady o výměnu auta za 2 motocykly. Nepodařilo se najít kompromis, ale měl nám být umožněn průjezd Prahou až do centra (na Václavské náměstí) a zpět do Dolních Počernic za použití dálkového řízení provozu na světelných křižovatkách nastavením tzv. "zelené vlny". Tři policejní automobily které nakonec přijely na místo obdrželo pokyny až ráno v den akce (tj. 18. 9. 2004) a to jiné než o které jsme žádali. De facto z toho vyplynulo, že nám nemůžou umožnit průjezd křižovatkou na červenou, že nesmějí zastavovat provoz, že nesmějí jet se zapnutým majákem, a nemohou dálkově řídit provoz na křižovatkách, takže v podstatě budou tvořit jen součást kolony. Na trase přitom bylo 15 semaforů jen cestou na Václavské nám. a to by znamenalo roztrhání kolony na několik skupinek Fiatů a promísení s automobily ostatních účastníků silničního provozu. Spanilá jízda by tudíž postrádala smysl. Narychlo bylo tedy rozhodnuto o změně trasy, která pak vedla na druhou stranu, kde nebyly semafory - to už ale bylo mimo požadavek námi podaný, protože jsme opustili trasu o kterou jsme žádali a policisté nás tudíž nemohli ani doprovázet. I přes naši maximální snahu se tady nepodařilo zajistit policejní podporu a tudíž jsme jeli bez ní jako běžní účastníci silničního provozu. Za daných okolností byla projetá trasa nejoptimálnějším řešením. Nakonec pak bylo více času na komunikaci mezi fiatáři, navazování nových kontaktů a i prohlídku vystavených strojů. Velmi nám záleží na spokojenosti všech účastníků kteří vážili cestu do Prahy třeba až ze Slovenska, proto podávám toto vysvětlení.

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondřej Kroutil, Jan Martinec

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka