Poděbrady 2000
Poděbrady 2001
Poděbrady 2002
Poděbrady 2003
Poděbrady 2004
Poděbrady 2005
Poděbrady 2006
Poděbrady 2007
Poděbrady 2008
Poděbrady 2009
Poděbrady 2010
Poděbrady 2011
Poděbrady 2012
Poděbrady 2013
Poděbrady 2014
Poděbrady 2015
Poděbrady 2016
Poděbrady 2017
Poděbrady 2018
Poděbrady 2019
Poděbrady 2020
Poděbrady 2021
Poděbrady 2022
Poděbrady 2023
Poděbrady 2024
Spanilá jízda 2000
Spanilá jízda 2001
Spanilá jízda 2002
Spanilá jízda 2003
Spanilá jízda 2004
Spanilá jízda 2005
Spanilá jízda 2006
Spanilá jízda 2007
Pražská jízda 2008
Pražská jízda 2009
Pražská jízda 2010
Pražská jízda 2011
Pražská jízda 2012
Pražská jízda 2013
Podzimní jízda 2014
Podzimní jízda 2015
Podzimní jízda 2016
Podzimní jízda 2017
Podzimní jízda 2018
Podzimní jízda 2019
Podzimní jízda 2020
Podzimní jízda 2022
Podzimní jízda 2023
Dovolená s Fiaty 2001
Dovolená s Fiaty 2003
Dovolená s Fiaty 2004
Dovolená s Fiaty 2005
Dovolená s Fiaty 2006
Dovolená s Fiaty 2007
Dovolená s Fiaty 2008
Dovolená s Fiaty 2009
Dovolená s Fiaty 2010
Dovolená s Fiaty 2011
Dovolená s Fiaty 2012
Dovolená s Fiaty 2013
Dovolená s Fiaty 2014
Dovolená s Fiaty 2015
Dovolená s Fiaty 2016
Dovolená s Fiaty 2017
Dovolená s Fiaty 2018
Dovolená s Fiaty 2019
Dovolená s Fiaty 2020
Dovolená s Fiaty 2021
Dovolená s Fiaty 2022
Dovolená s Fiaty 2023
Dovolená s Fiaty 2024
Víkend s Fiaty 2001
Víkend s Fiaty 2002
Víkend s Fiaty 2004
Víkend s Fiaty 2005
Víkend s Fiaty 2006
Víkend s Fiaty 2007
Víkend s Fiaty 2008
Víkend s Fiaty 2009
Víkend s Fiaty 2010
Víkend s Fiaty 2011
Víkend s Fiaty 2012
Víkend s Fiaty 2013
Víkend s Fiaty 2014
Víkend s Fiaty 2015
Víkend s Fiaty 2016
Víkend s Fiaty 2017
Víkend s Fiaty 2018
Víkend s Fiaty 2019
Víkend s Fiaty 2020
Víkend s Fiaty 2021
Víkend s Fiaty 2022
Víkend s Fiaty 2023
Víkend s Fiaty 2024
Expedice Říp
Expedice Kokořín
Expedice Pravda
Expedice Ukrajina
Expedice Grossglockner
Expedice Peklo
Expedice Konopiště
Expedice Halíř
Expedice Písty
Expedice Terezín
Expedice Lužná
Expedice Zvířetice
Expedice Strnadice
Expedice Tuzex
Expedice Džbán
110 let FIATu
120 let FIATu
125 let FIATu
Kunratická tvrz 2009
Kunratická tvrz 2010
Akce Plzeň
Pizza Party
Klubové schůzky
Výroční schůze
 
Reklama :

DOMÉNY - WEBHOSTING - SERVERHOSTING

VII. ročník setkání italských vozů v Poděbradech 22.4.2006

Letošní ročník Poděbrad mi jakožto řediteli soutěže připravil nejednu bezesnou noc a dá se říci, že i řádně pocuchal nervy.....

Stejně tak jako v předchozích letech jsme započali s přípravou setkání již koncem minulého roku, kdy byla vytyčena trasa orientační soutěže. Začátkem letošního roku pak byl zamluven kemp, připraveny úkoly, zkrátka dolaďovaly se podrobnosti. Avšak zasáhl osud v podobě přírody.....

Začátkem dubna se značně oteplilo a začalo pršet což mělo za následek celorepublikové povodně, které se nevyhnuly ani Poděbradům. Rozvodněné Labe zcela zaplavilo kemp a to místy až do výše jednoho metru. Kusé informace postupně nabývaly na konkrétnosti až bylo jasné, že průběh setkání je vážně ohrožen. Pozvánky již byly rozeslány a tři týdny před akcí tohle. Nezbývalo než začít plánovat a shánět nejen nové místo setkání a přejímky, ale i ubytování, pořadatelské zázemí, restauraci, ........

Po několika desítkách telefonátů a jednom dnu dovolené se vše podařilo zajistit a hlavním místem srazu měla být lázeňská kolonáda. Trasa soutěže naštěstí ležela mimo záplavová území a mohla proto být ponechána v původní nezměněné podobě. Trochu se pouze zkomplikovalo místo první kontroly, které nyní leželo mimo itinerář. Příjezd na nové místo přejímky - kolonádu - pak budou značeny červenými šipkami z kempu a hlavních příjezdových cest.

Páteční večer jsme trávili přípravami, jednak ubytováním, které bylo v internátu zemědělské školy a samozřejmě sobotní akce. Večer jsme trávili v restauraci Hubert u dobrého jídla, noc pak ve společenské místnosti internátu, kde atmosféra připomínala spíše klubové schůze. Zábava byla ukončena až okolo jedné hodiny ranní.

Sobota pro mě začala zvoněním budíku v 6:30, připravoval jsem potřeby pro kontroly a soutěžní úkoly. Počasí bylo nádherné - slunečné a jasné - a my doufali ve větší účast než-li doteď registrovaných 30 účastníků. Všichni pořadatelé sdíleli podobné obavy: "Jak se na účasti projeví změna místa, po šesti letech v kempu?"

Začali jsme s budováním přejímky na lázeňské kolonádě a sklízeli první ohlasy z řad účastníků i lázeňských hostů. Od lázeňských hostů zatím spíše negativní, vozy je totiž na kolonádě omezovaly v pohybu, ovšem jak automobilů přibývalo, Fiátci se stali populárními a nakonec již nebylo nikoho kdo by se u nějakého vozu se zájmem nezastavil. Přejímka oficiálně začínala v devět a vše bylo při starém, v osm hodin již stálo na kolonádě 5 vozů účastníků. O něco později jsme byli doslova zavaleni přemírou italských vozů, které se na nás hrnuly ze všech stran, přičemž ignorovaly všemožné zákazy a příkazy. Dlouhý půst po mimořádně tuhé zimě byl příčinou až překvapivě vysoké účasti, příliv nových vozů nekončil ani v jedenáct dopoledne a poslední soutěžní vůz jsme zaregistrovali ve dvanáct hodin. Celkem 94 registrovaných účastníků, k tomu pak dalších více než 30 vozů neregistrovaných a pořadatelských, zatím nejvyšší účast na námi pořádané akci.

Rozprava se opozdila za původním časovým plánem téměř o půl hodiny, začala v 11:45. Několik minut před dvanáctou pak byla odstartována orientační soutěž s délkou tratě 41 kilometrů. Té se zúčastnilo 64 posádek a přestože trasa nečinila zvláštní potíže do cíle jich dojelo 59. Jak se stává tradicí projížděla se obousměrně, aby byla celá soutěž urychlena a nedocházelo ke zbytečnému čekání na kontrolních stanovištích.

Úkoly byly tradičné zajímavé i poučné a dle slov účastníků letos "i mimořádně hravé". Však také tahat na provázku autíčko či stříkat vodními pistolkami na cíl leckoho vrátilo do dětských let. Hlavu všem zamotal úkol "zrcadlové bludiště", kdy měli soutěžící projet tužkou dráhu na papíře, přičemž ji mohli sledovat pouze jako odraz v zrcadlech. Překvapivě těžkým se ukázal i úkol "přiřaď správný typ zadní lampy k vozu Fiat" a nejvíce se líbil slalom s miniaturním autíčkem na vysílačku. Pořadatelským "trumfem" pak byl odhad okamžité hmotnosti vozu což nejeden z účastníků rychle "lovil" z technického průkazu, rozdíl odhadu oproti skutečné váze pak byl počtem trestných bodů.

Po návratu do cíle zbývalo jen zaparkovat vozy na kolonádu a čekat na vyhlášení výsledků. Poslední soutěžící přijel krátce po páté hodině a my dodrželi časový plán, v šest hodin začalo na zámku vyhlašování výsledků. Po ukončení vyhlašování a předání cen jsme ještě uspořádali pro členy klubu krátkou mimořádnou výroční schůzi a odhlasovali si vstup do VCC ČR. Mezitím již většina účastníků opustila kolonádu a odjela do svých domovů.

Zbývající fiatáři se přesunuli do restaurace Hubert, kde jsme trávili značnou část večera a konečně se mohli v klidu najíst. Před jedenáctou večerní jsme se vydali do internátu pokračovat v započaté zábavě. Krátký přejezd oživila tlačenice devíti osob v jenom autě. Tlachání pokračovalo ve společenské místnosti až do dvou ráno, kdy již přece jen byla znát únava z náročného dne.

V neděli nás opustilo první auto již po osmé ranní a do deseti i zbytek. Stihli jsme ještě krátkou prohlídku prodávaného Fiata 600 D se zajímavým počtem najetých kilometrů. Pak jsme již jeli s krátkými zastávkami u členů klubu domů.

                                                                                      Kronikář Fiat Car Classic
                                                                                           Ondřej Kroutil

Startovné : 300,- (250,- člen) - část ze startovného byla odvedena na obnovu města po povodních

Zastoupení :

    Celkem cca 120 vozů
  • Fiat
  • Lancia
  • Alfa Romeo
  • Autobianchi
Výsledky :

  Soutěž elegance:
  • 1. místo - Tomáš Achs - Fiat 500 (1970)
  • 2. místo - Jan Šipka - Fiat 124 Spider Abarth (1973)
  • 3. místo - Aleš Titzl - Fiat 600 D Multipla (1971)
  Orientační soutěž:
  • 1. místo - Eugen Šaloun - Alfa Romeo 1300 GT Junior (1967)
  • 2. místo - Pavel Linda - Fiat 128 Sport Coupe (1972)
  • 3. místo - Radek Pavlíček - Lancia Delta HF Integrale (1989)
  Pořadatelská cena:
  • Petr Zeman - Fiat 514 (1929)

Trasa : 41 km orientační soutěž - varianta A i B

PS:   Uffff, to je to jediné na co zmůžu. Tyhle "Poděbrady" mi daly opravdu zabrat a jsem rád, že vše klaplo včetně počasí. 120 vystavovaných italských vozů je pro mne dostatečným zadostiučiněním a odměnou za vynaloženou námahu, čas a nervy. Ohlasy jsou pouze pozitivní, všem se kolonáda líbila. Není sice zcela jednohlasný názor na pořádání příštího ročníku, nicméně většina je pro kolonádu. Město, starosta, dopravní odbor a koneckonců i divácká veřejnost je nám zatím nakloněna a tak toho využijeme i pro příští rok..........


    Kompletní výsledková listina - trasa A     Kompletní výsledková listina - trasa B

    Výsledková listina - celkově

Fotogalerie :

Autor textu: Ondřej Kroutil - Kronikář Fiat Car Classic

Autoři fotografií: Ondrej Nagy, Petr Polach, Ondřej Kroutil

© 2003 Fiat Car Classic, Czech Republic
web: Marek Lengál, Martin Maštálka